ERIKA BALSOM

Kuratorka sekcji "Bez mistrza, bez pana".

Wykładowczyni studiów filmowych w King's College w Londynie. Autorka czterech książek, w tym „After Uniqueness: A History of Film and Video Art in Circulation” (Columbia University Press, 2017) i „TEN SKIES” (Fireflies Press, 2021, na krótkiej liście do nagrody Kraszny Krausz). Jej teksty krytyczne pojawiają się regularnie w takich czasopismach jak „Artforum”, „Cinema Scope” i „4Columns”. Wraz z Hilą Peleg jest współkuratorką wystawy „No Master Territories: Feminist Worldmaking and the Moving Image" (HKW Berlin/Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, 2022-23) oraz współredaktorką książek „Feminist Worldmaking and the Moving Image” (2022) i „Documentary Across Disciplines” (2016), wydanych przez MIT Press. W 2018 roku otrzymała nagrodę Philip Leverhulme Prize oraz nagrodę za esej Katherine Singer Kovacs przyznawaną przez Society for Cinema and Media Studies.