sobota, 13 maja | 18:00 | sala Warszawa
Czy powinniśmy obawiać się śladów w Internecie, które codziennie pozostawimy?
Debata po filmie WIRTUALNA SOBOWTÓRKA
reż. Hans Block, Moritz Riesewieck, Cosima Terrasse
W języku polskim
Partner: Uniwersytet WSB Merito Gdynia
Eksperyment, projekt interaktywny i film w jednym. Czy można zrekonstruować człowieka na podstawie pięcioletniej historii aktywności w Google? Czy można stworzyć sobowtóra, który nie zna „oryginału”, ale zna jego świadome i nieświadome aktywności w sieci? Film-projekt społeczny odtwarza w detalach osobę wraz z jej charakterem i profilem psychologicznym. Efekt jest porażający. Widzimy reakcje odtwarzanej osoby. Film ilustruje, jak nawet nieliczne dane w sieci wystarczają do identyfikacji potrzeb, zainteresowań, opinii i osobistych cech. Na tej podstawie firmy mogą tworzyć kompleksowe profile swoich klientów, które pozwalają im na prowadzenie skutecznej komunikacji perswazyjnej, a także manipulowanie nami. Film, którego tematyka bardzo mocno dotyka codzienności każdego z nas, będzie okazją do debaty na temat naszej świadomości dotyczącej aktywności w Internecie. Czy zdajemy sobie sprawę, jak wiele śladów cyfrowych zostawiamy? Czy powinniśmy uważać na pozostawione ślady? W jaki sposób możemy chronić się przed wciąż rozwijającymi się zagrożeniami w sieci?
Goście:
Eksperci Uniwersytetu WSB Merito Gdynia, dr hab. Artur Kozłowski, prof. UWSB oraz dr hab. Artur Ziółkowski, prof. UWSB wraz z gościnią specjalną Joanną Murzyn, inicjatorką Instytutu Ekologii Cyfrowej, który specjalizuje się w cyfrowo-ekologicznych audytach, pomiarach i optymalizacji produktów cyfrowych pod kątem redukcji ich emisyjności oraz w doradztwie w obszarach zrównoważonej i etycznej digitalizacji.
Prowadzący:
Łukasz Murawski – psycholog społeczny od początku drogi zawodowej związany z brandingiem. Prowadzi warsztaty i szkolenia zarówno po polsku, jak i po angielsku. Wykłada Psychologię Marketingu i Reklamy na Uniwersytecie WSB Merito. Doradza startupom w inkubatorach przedsiębiorczości. Publikuje w najważniejszych polskich magazynach poświęconych marketingowi.