Kino
Godard, Campion, Herzog - te nazwiska są znane większości osób kochających kino. Opowieści o ich twórczości i dorobku okazują się równie fascynujące, co ich wielkie dzieła. W „Kinie według Godarda” (Godard Cinema) Cyril Leuthy opowiada o twórcy, który w ciągu 91 lat życia nakręcił ponad 120 filmów. Poznajemy życie i obejmującą prawie siedem dekad twórczość znanego filmowca: od dzieciństwa, przez pracę jako krytyk w „Cahiers du Cinéma”, sukces debiutanckiego „Bez tchu”, intensywne lata 60. XX wieku, okres maoizmu i eksperymenty z formatem telewizyjnym, aż po powrót do fikcji na początku lat 80. XX wieku. „Jane Campion: kobieta kina” (Jane Campion, The Cinema Woman) Julie Bertuccelli jest portretem pionierki. Campion jako pierwsza kobieta zdobyła Złotą Palmę na festiwalu filmowym w Cannes w 1993 roku za film „Fortepian”. W ciągu 40 lat pracy wypracowała autorytet i silną pozycję w branży całkowicie zdominowanej przez mężczyzn. O mistrzu kina, artyście, poecie, poszukiwaczu prawdy, podróżniku w kolonialnym hełmie, marce, memie, aktorze, oryginale nie do podrobienia, przepowiadaczu katastrofy i legendzie, czyli Wernerze Herzogu opowiada z kolei Thomas von Steinaecker w filmie „Werner Herzog. Radykalny marzyciel” (Werner Herzog: Radical Dreamer).
„Amatorski klub filmowy” (A Bunch of Amateurs) Kim Hopkins nie opowiada może o wybitnych i znanych twórcach, ale na pewno mówi wiele o miłości do ruchomych obrazów. To zabawny i poruszający portret artystycznego szaleństwa członków jednego z najstarszych amatorskich klubów filmowych na świecie, który balansuje na krawędzi przetrwania. Planują projekty, w których łączą swoje talenty i pasję do majsterkowania. Prezentują je skromnej publiczności w chylącym się ku upadkowi budynku.
|